Fashion & Style for a Cause - Wielka moda wspiera wielką sprawę.

Na dziedzińcu Politechniki Gdańskiej im. Daniela Fahrenheita prawdopodobnie jeszcze nigdy nie było tak kolorowo. Przestrzeń zajmowana od przeszło stu lat przez studentów, na jeden wieczór zamieniła się w profesjonalną scenę dla pokazu światowych marek.

Pod honorowym patronatem Danuty Wałęsy, z udziałem odpowiedzialnej za zdrowie w pomorskim sejmiku wicemarszałek Hanny Zych- Cisoń, w gronie ponad czterystu zaproszonych gości w piątkowy wieczór odbyło się niecodzienne wydarzenie. Jego organizatorka, Barbara Zaborowska, Prezes Zarządu firmy Olimpia Group postanowiła połączyć na pozór odległe dwa światy - świat wielkiej mody i świat nierzadko dramatycznej walki o życie kobiet.

Długi, lśniący, biały wybieg, oświetlenie zapewniające feerię barw tańczącą na ścianach auli i ciekawe wizualizacje. Tak pokrótce można opisać scenerię, towarzyszącą piątkowemu pokazowi mody.

- Dobry wieczór państwu. Zastanawiam się, czy państwa nastroje są równie dobre, jak wasze stylizacje? - zażartował Tomasz Kammel, prowadzący piątkowy wieczór.

- Organizatorka dzisiejszego wydarzenia dwadzieścia lat temu wpadła na pomysł, by ubierać kobiety w piękne zapachy. Szybko jednak okazało się, że potrafi je także ubierać w piękne stroje. Zobaczymy nie tylko pokazy trzech znakomitych marek MaxMara, Versace i Patrizia Pepe, ale spotykamy się tu przede wszystkim dla sprawy, jaką jest wsparcie Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej GUMed - dodał.

- Dzisiejszy wieczór jest wyjątkowy, nie tylko ze względu na te wspaniałe, zabytkowe wnętrza, w których się znajdujemy, ale również ze względu na dwudziestą rocznicę działalności firmy. Chcemy połączyć klimat wielkiej, światowej mody z otwartością naszych serc i działaniem na rzecz drugiego człowieka, stąd dzisiejsza aukcja, z której dochód będzie przeznaczony na zakup specjalistycznego ultrasonografu do śródoperacyjnego badania kobiet z chorobą nowotworową - oficjalną część wieczoru otworzyła Barbara Zaborowska, organizatorka wydarzenia i Prezes Zarządu firmy Olimpia Group.

W pierwszej odsłonie pokazu zobaczyliśmy wspaniałą kolekcję płaszczy MaxMara - najbardziej rozpoznawalnego produktu marki, wykonanych z najlepszej jakości wełny oraz futer. Dominowały proste, zdecydowane kroje w stonowanej kolorystyce. Nie zabrakło modnej w tym sezonie bieli, ponadczasowej czerni, eleganckich odcieni karmelu i spokojnych szarości. Zgromadzone na pokazie panie gromkimi oklaskami przyjęły wiele modeli z jesienno-zimowej kolekcji. Wszystkie stylizacje znakomicie prezentowały się na jasno oświetlonym wybiegu.

W rytm klubowej muzyki, zaprezentowano stylizacje koktajlowe i wieczorowe przygotowane przez włoskie stylistki. Kulminacyjnym punktem kolekcji była zmysłowa, długa suknia z czarnej koronki oraz biało-czarny kombinezon z koronkową aplikacją w talii.

- Przed nami pokaz kolekcji Versace, rozpoznawalnej na całym świecie marki, chętnie wybieranej nie tylko na oficjalne spotkania. Inspiracją jesienno-zimowej kolekcji jest świat monarchii. Dominują w niej mocne, błyszczące kolory oraz oryginalne printy. Dzisiejszego wieczoru nie zabraknie także kolekcji dla panów - zapowiedział Tomasz Kammel.

Marka Versace, zaproponowała spójny, nowoczesny i seksowny wizerunek. W kolekcji damskiej nie zabrakło charakterystycznego dla stylu Versace połączenia czerni i złota.

Część kolekcji przeznaczona dla mężczyzn miała zdecydowanie bardziej nieformalny, swobodny charakter. Zaprezentowano skórzane kurtki o ciekawej fakturze, okrycia typu bomber oraz wzorzyste koszulki. Elementem łączącym męską i damską linię były niewątpliwie charakterystyczne motywy nadrukowane na sukienkach i koszulach.

Kulminacyjnym punktem wieczoru była aukcja charytatywna na rzecz pozyskania środków na zakup specjalistycznego ultrasonografu do śródoperacyjnego badania kobiet z nowotworem jajnika.

Pomysłodawczynią aukcji jest Barbara Zaborowska, która nawiązała współpracę z GUMedem i kierownikiem Katedry i Chirurgii Onkologicznej prof. dr hab. med. Januszem Jaśkiewiczem. Na scenę zaproszono Annę Ziemiańską, prezes stowarzyszenia Amazonki oraz dr hab. med. Tomasza Jastrzębskiego, adiunkta Katedry i Kliniki Chirurgii Onkologicznej, którzy opowiedzieli o roli i znaczeniu takiego ultrasonografu dla leczenia nowotworów.

Podczas aukcji licytowano usługi i dobra luksusowe, przedmioty kolekcjonerskie a także lożę VIP na PGE Arenie. Aukcja rozwijała się bardzo dynamicznie a atmosfera rywalizacji była dowcipnie komentowana przez prowadzącego piątkowe spotkanie. Licytatorzy chętnie sięgali do swoich portfeli a dzięki ich hojności i często zawrotnym sumom, udało się zebrać 46 200 złotych na zakup ultrasonografu. Ogromny sukces przypieczętowano gromkimi brawami.

- Dziękuję serdecznie za państwa hojność. Jestem wzruszona i dumna, że udało nam się zebrać wystarczające środki do realizacji naszego przedsięwzięcia. Choroba może dotknąć każdego z nas, naszych bliskich. W takich momentach najważniejsza jest zwykła, ludzka solidarność, empatia. Empatia, jaką wykazali się goście Fashion & Style for a Cause - powiedziała Barbara Zaborowska.

Gdy emocje nieco opadły, zaproszeni goście obejrzeli pokaz marki Patrizia Pepe. Ostatnia odsłona miała najbardziej dynamiczny charakter. Marka postawiła na wygodę i funkcjonalność. Nieformalny styl kolekcji podkreślały nowoczesne kroje i ekstrawaganckie połączenia różnorodnych tkanin. I tak, na wybiegu królował duet futer i skóry w różnych konfiguracjach, kolorach i fakturach. Interesującym nawiązaniem do stylu retro były kapelusze z dużymi rondami, świetnie współgrające z romantycznymi stylizacjami. Przeważały jasne pastelowe kolory na zmianę z majestatyczną czernią. Patrizia Pepe na nadchodzący sezon proponuje zmysłowe fasony, rockowe inspiracje i dziewczęce, kwiatowe wzory.

Pokazy mody określane w kuluarach, jako prawdziwy spektakl zostały przygotowane przez Jarosława Szado, który zadbał o odpowiednie oświetlenie, choreografię i muzykę.

Wieczór uświetnił występ finalistów programu "Mam Talent", grupy "Me Myself and I". Ich jedynym instrumentem jest głos, a w swoich aranżacjach wspomagają się elektroniką. Po części oficjalnej goście zostali zaproszeni na uroczysty bankiet, zorganizowany na zabytkowym dziedzińcu im. Jana Heweliusza.

Przedsięwzięcie pod nazwą Fashion & Style for a Cause, jest pierwszą odsłoną cyklicznego projektu łączącego świat haute couture, marek segmentu premium i idei dobroczynności. Podobne wydarzenia organizowane przez Olimpia Group mają odbywać się co roku.

POZOSTAŁE NEWSY